Tworzenie strony WWW może generować nadmiarowe koszty, jeśli na etapie projektowania witryny nie przemyślisz kluczowych kwestii. Dowiedz się, jak ułożyć plan pracy i jakie zmiany testować, kiedy strona będzie cieszyć się sporym ruchem.

Jak przygotować się do tworzenia strony WWW?

Określenie potrzeb właściciela firmy i klientów oraz precyzyjne zaplanowanie prac nad stroną WWW pozwala ograniczyć dodatkowe wydatki z powodu czasochłonnych modyfikacji uruchomionej witryny. Ta zasada dotyczy zarówno dużych sklepów internetowych, jak i prostych wizytówek z portfolio, cennikiem i formularzem.

  1. Opisz cele strony internetowej. Powinny być maksymalnie konkretne – ogólnikowe „zwiększenie zysków” to za mało. Określ m.in. profil klienta i wartości, które mu oferujesz.

  2. Konsultuj pomysły z zespołem projektowym. Zaplanuj regularne spotkania – jasna komunikacja i szczere feedbacki to podstawa udanej współpracy.

  3. Prześledź konkurencję. Zastanów się, co możesz zrobić inaczej i lepiej, aby się wyróżnić jako konkurencyjny gracz na rynku.

  4. Zaplanuj z wyprzedzeniem budżet na SEO i content marketing. Pozycjonowanie strony WWW to długofalowy proces, podczas którego musisz dostarczać potencjalnym klientom treści odpowiadające ich intencjom.

Twoje wątpliwości dotyczące prac nad firmową stroną i kosztów rozwieje ekspercki poradnik: https://adcookie.pl/o-co-zadbac-by-strona-nie-kosztowala-wiecej-niz-powinna/, dzięki któremu przemyślisz cel strony WWW i dowiesz się, jak skutecznie komunikować się z zespołem, aby współpraca była udana.

Testuj stronę, aby odkryć, co angażuje odwiedzających, a co ich nudzi

Strona WWW żyje i ma się dobrze? Może mieć się lepiej dzięki testom A/B. Pomogą Ci wyeliminować ryzyko popełnienia błędów, które mogłyby skutkować utratą klientów. Wyniki testów dostarczą Ci interesujących informacji o użytkownikach Twojej witryny, dzięki czemu wdrożysz korzystne zmiany, które poprawią konwersję. W przeprowadzeniu testów A/B może Ci pomóc doświadczona agencja marketingowa https://adcookie.pl/.

Testy A/B on-site mogą dotyczyć m.in.:

  • informacji kontaktowych – rozważ nie tylko ich umiejscowienie na stronie, ale również ikony, kolory oraz zastosowanie klikalnych danych: numeru telefonu, adresu e-mail i adresu firmowego, który przenosi użytkownika do Google Maps;

  • CTA (Call To Action) – weryfikując wezwania do działania na banerach, testuj różne zwroty do klientów. Sprawdź, które formy i tryby są preferowane przez użytkowników strony. Wypróbuj także różne kolory banerów, wielkości i rodzaje fontów;

  • układu głównego menu – zweryfikuj, czy modyfikacja kolejności podstron na pasku nawigacyjnym wpływa na zachowanie użytkowników w witrynie. Kiedy już to ustalisz, możesz pokusić się o testowanie zmian fraz użytych w nazwach podstron.

Testy A/B off-site skupiają się na m.in. płatnych reklamach i newsletterach. Warto cierpliwie analizować dwa warianty danego elementu i dopiero po wyciągnięciu wniosków przejść do kolejnych prób ulepszeń. Teoretycznie możliwe są testy wielowymiarowe, ale praktycznie testowanie wielu zmian jednocześnie utrudnia wykrycie, które modyfikacje są odpowiedzialne za np. zwiększenie konwersji na landing page.